1: Mitológiai gondolkodás, tudományos végtelen:
  • A mitológiai gondolkodás szerintem nagyon elgondolkodtató hogy honnan is találták ki ezeket a mítoszokat.  Az ókori görögök nagyon jó fantáziával rendelkeztek. Ez valószínű onnan származik hogy tudtak küzdeni a mindenhatóság ellen. Ez alatt azt értem hogy a mítoszok közege annyira körbe fogta őket hogy már-már szinte kitalálgattak valamiket.
  • Tudományos végtelen megfoghatatlan. Ilyenkor mindenki az űrre gondol mert ugye annak  nincs vége. Ammenyiben a végtelen, az azt jelenti hogy végtelen számú galaxis van az univerzumban. Bár a tudósok máig azt vizsgálják hogy hol a vége az univerzumnak. Egyszer biztos megfogják találni, de akkor már mi nem fogunk élni.
2: Igaz-e hogy léből kapott ostobaságok a mitológiai történetek?
  • Szerintem ennek is két oldala van. Valaki azt gondolja hogy ez nagyon nem igaz. Valaki pedig lát benne valamit. Ez egy nagyon nehéz kérdés. A mai világ már nem vallásos mint régen, már a tudományban hisznek az emberek. Ha látnak olyat amit lehetnek kötni valami mítoszhoz akkor máris keresnek valami tudományos magyarázatot rá. Én szerintem ez igaz is meg nem is.
3:Férfi nő kapcsolata a teremtés történetekben:
  • A bibliai teremtéstörténetben Isten teremt egy férfit (Ádámot), majd a férfi borda csontjából teremt egy nőt (Évát). Őket egymásnak teremtette az Isten. Ebben az esetben neki kell nemzeni az utódokat, mert isten nem teremt több embert. Más teremtéstörténetben a teremtő más teremtőt hoz létre vagy esetleg több embert teremt. 
4:Közös pontok a teremtéstörténetek között:
  • Először van a kietlen sötétség, pusztaság, a semmi. Vagy esetleg a víz, vagy a teremtő. 
  • Ez a teremtő megteremti a világot szépen sorba. Utána  valami emberi lényt. 
  • Teremt neki társat hogy ne legyen egyedül.
5:Kedvenc teremtés történetem: 
  • Nehéz megfogalmazni. De nekem mindegyik a kedvencem. Mindegyiket egyformán szeretem. De ha választani kellene akkor a magyar teremtés történetet  választanám. Mert reálisabbnak tűnik mint a többi. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések